Delhaize en Selecta gaan samen onbemande Shop&Go Delhaizewinkels openen bij bedrijven en organisaties in België. Beide partners zien ruimte voor een honderdtal winkelpunten in de komende twee jaar.
Oplossing op maat
Met de onbemande kantoorwinkeltjes spelen Delhaize en Selecta in op de nieuwe, hybride manier van werken. Thuiswerk neemt daarin een belangrijke plaats in, maar anderzijds blijft het kantoor de plaats om collega’s te ontmoeten en samen te werken. Werknemers zijn dus minder vaak en op wisselende tijden aanwezig op kantoor, waardoor traditionele bedrijfsrestaurants niet altijd de beste oplossing zijn.
In deze context bieden de miniwinkeltjes, die net zoals het convenienceconcept van Delhaize de naam Shop&Go kregen, grote voordelen. Ze zijn onbemand en kunnen dus de klok rond open blijven. Bovendien zijn ze modulair opgebouwd, en dus makkelijk aan te passen aan elke bedrijfsgrootte.
De winkeltjes zullen een aanbod hebben van gemiddeld 250 referenties, waaronder verse sappen, broodjes, salades, maaltijden en snacks. Het gaat zowel om merkproducten als om huismerkproducten van Delhaize. Enkel medewerkers en bezoekers van het bedrijf in kwestie zullen toegang krijgen tot de winkel. Afrekenen kan om veiligeidsredenen en uit gemaksoverwegingen uitsluitend digitaal.
Potentieel voor 100 winkeltjes
Nog deze week opent de eerste Shop&Go bedrijfswinkel de deuren bij aardappelspecialiteiten producent Agristo in Wielsbeke. Delhaize en Selecta mikken op een hondertal van deze miniwinkeltjes in de komende twee jaar.
Helemaal nieuw is het concept overigens niet. In de lente van vorig jaar lanceerde zusterbedrijf Albert Heijn – ook al in samenwerking met Selecta – de “To Go”-kantoorwinkeltjes in Nederland, met het voornemen om ze ook in België te introduceren. Dat gebeurt nu dus door Delhaize, en onder een andere naam.