4 Unilever-producten = 1 Playmobil-figuurtje
Wie de komende weken bij Delhaize vier Unilever-producten koopt, mag een figuurtje kiezen aan de kassa. De deelnemende Unilever-merken zijn Becel, Planta, Effi, Bertolli, Solo, Calvé, Ben&Jerry’s, Ola, Magnum, Carte d’Or, Fermette, Viennetta, Cornetto, Knorr, Zwan, Maïzena, Amora, Cup-a-soup, Bi-Fi, Lipton, Ice Tea, Cif, Coral, Glorix, Rexona, Sunlight, Sun, Dove en Signal, Zwitsal, Neutral, Williams, Dove Men en Bio-Tex.
Alles samen zijn er zes verschillende Playmobil-atleten ontwikkeld: een wielrenner, een speerwerpster, een toestelturner, een acrobatische gymnaste, een zwemster en een gewichtheffer. Wie de zes Playmobil-atleten heeft verzameld, maakt kans op een VIP-reis naar London voor twee personen. Delhaize heeft voor de hele actie een speciale website opgezet.
Tia Hellebaut is het uithangbord van de campagne. De winnares van de gouden medaille in het hoogspringen op de Spelen van Peking (2008) heeft naar eigen zeggen “geen seconde getwijfeld om het gezicht te zijn van een campagne die de Spelen dichter bij de Belgische gezinnen brengt via de Delhaize-verkooppunten.”
Ruim een half miljoen poppetjes
Voor de actie werden liefst 540.000 poppetjes geproduceerd: een groot getal, dat echter in het niets verdwijnt bij de 9 miljoen smurfenpopjes die de distributeur vorig jaar uitdeelde. Die actie liep toen wel de hele zomer.
Delhaize en Unilever, die in februari 2009 nog over straat rolden naar aanleiding van een prijzenconflict (Delhaize bande toen zelfs even alle Unilever-producten uit de rekken), zijn allebei partner van het Belgisch Olympisch Interfederaal Comité, waarvan Pierre-Olivier Beckers (CEO van Delhaize Group) voorzitter is.