Het vierde kwartaal bracht Delhaize verbeterde opbrengstengroei, een bevestiging van zijn Belgische positie en bemoedigende tendensen in de VS. De harde cijfers voldeden helaas net niet aan de analistenverwachtingen. Het volledige boekjaar 2010 zal volgens Delhaize desalniettemin brengen wat het bedrijf heeft beloofd.
Op de Belgische markt behaalde Delhaize naar eigen zeggen de hoogste jaarlijkse vergelijkbare omzetgroei van de laatste zeven jaar. Dit ondanks de afwezigheid van inflatie. Op die manier won Delhaize bovendien licht aan marktaandeel. Ook in groeimarkten deed de supermarktketen het naar behoren. in de zogenaamde ‘Rest van de Wereld’ groeiden de opbrengsten met meer dan 20% in elk kwartaal van het boekjaar.
In Amerika, waar de situatie deze zomer nog problematisch kon genoemd worden, kreeg Delhaize in het vierde kwartaal weer wat betere grip. Vooral onder het enseigne Hannaford was een sterke opbrengstenstijging merkbaar. Het andere enseigne van Delhaize in de VS, Food Lion, kende een opflakkering naar het jaareinde toe.
De groepsomzet van Delhaize steeg in de laatste periode van het vorige jaar met 7,6% tot 5,24 miljard euro. Analisten van Bloomberg hadden op voorhand een omzet 5,26 miljard euro ingeschat. Voor 2011 liegen de ambities er alvast niet om. Op het programma staan 120 à 130 winkelopeningen en een voortzetting van het louterende New Game Plan.