De deal met Unilever eind 2018 heeft De Vegetarische Slager geen windeieren gelegd. Oprichter Jaap Korteweg, die nu adviseur is, verwacht dat het bedrijf de komende jaren jaarlijks zijn omzet zal verdubbelen.
Partnerships
In november raakte bekend dat De Vegetarische Slager de Rebel Whopper, een plantaardige burger, mag leveren aan 2.500 filialen van Burger King in heel Europa. De deal is illustratief voor de ontwikkeling die het bedrijf doormaakt sinds de overname door Unilever eind 2018. Volgens oprichter Jaap Korteweg is het nog maar een begin en staat er nog veel meer op stapel.
“Ik ben bevestigd in mijn keuze de Vegetarische Slager te verkopen en positief verrast over de verkopen”, verklaart Korteweg in De Telegraaf. Na de verkoop van zijn bedrijf bleef Korteweg wel betrokken als adviseur, waarbij hij zeer veel vrijheid krijgt en zich ook kan bezighouden met nieuwe producten. “Mijn nieuwste project is grasmelk zonder koe, waar ook kaas en zuivel van wordt gemaakt.”
Afgelopen week bracht snackfabrikant Van Geloven onder het merk Mora een nieuwe vegetarische frikandel op de markt, die ook al het resultaat is van een samenwerking met De Vegetarische Slager. Eerder lanceerden ze met succes vegetarische kroketten en bitterballen. Zowel Korteweg als Jan Aaltzen Linde, directeur van de snackfabrikant, hebben hooggespannen verwachtingen: “In 2025 willen we dat 50% van alle snacks vegetarisch is. Nu komt al 10 à 15% van de omzet van vegetarische kipkorns, bitterballen en kroketten”, zegt de snacktopman.