Danone heeft een mooi eerste kwartaal achter de rug. De Franse zuivelproducent zag zijn omzet groeien tot 4,76 miljard euro, een stijging met 8,5% die vooral te danken is aan de Russische joint venture met Unimilk.
De omzetgroei van Danone is hoger dan wat analisten verwacht hadden (6,8%), ondanks de sterk gestegen grondstofprijzen en de moeilijke marktomstandigheden. Zelfs het feit dat de melkprijs de sterkste stijger is, kon de omzetgroei niet dempen. Danone handhaaft dan ook de verwachtingen voor heel 2011, die een omzetgroei van 6 à 8% vooropstellen.
Groei op en in alle gebieden
Overal in de kwartaalgroei zitten dubbele cijfers: in de sectoren kindervoeding (+11,2%) en water (+13,3%), de regio’s Azië (+18%) en “Rest van de wereld” (+14,6%) en in kernlanden als de VS, China en Brazilië. Enkel de Europese omzetgroei blijft met 3,7% wat achter.
Danone, van oorsprong een Catalaans bedrijf, was de eerste die yoghurt op grote schaal introduceerde in West-Europa. Naast de kernactiviteiten water (Evian) en zuivel is Danone vooral ’s werelds nummer twee in babyvoeding, na de overname van het Nederlandse Numico.