De Nederlandse foodwebshop Crisp heeft de Amsterdamse maaltijdboxleverancier De Krat overgenomen. De eerste Nederlandse Crisp-klanten zouden over enkele weken een maaltijdbox-abonnement kunnen bestellen, België volgt (veel) later.
Systemen integreren
De overname dateert eigenlijk al van vorig najaar, maar is pas nu bekendgemaakt. Een eerste deel van de integratie van beide systemen is al achter de rug: sinds begin dit jaar kunnen klanten van De Krat al boodschappen van Crisp aan hun mandje toevoegen.
De omgekeerde richting – het aanbieden van de maaltijdboxen op het systeem van Crisp – is voor de komende paar weken. Stapsgewijs wordt de expertise geïntegreerd, en nog dit voorjaar moet de volledige merk- en ketenintegratie een feit zijn, meldt een woordvoerder aan onze redactie.
Tot nu toe leverde De Krat enkel in Nederland, en dat blijft nog even zo, meldt Crisp: hoewel de foodwebshop “zeker van plan is om de maaltijdboxen van De Krat ook in België aan te bieden op lange termijn”, zal dat niet voor meteen zijn. “Ze hebben geen haast voor de toekomst”, klinkt het nog.
Zes boxen
De Krat bestaat inmiddels twaalf jaar en verkondigt trots zowel winstgevend als duurzaam (B Corp-gecertificeerd) te zijn. Dat kan door te werken met lokale, seizoensgebonden producten en zonder tussenschakels.
Het bedrijf biedt momenteel zes maaltijdboxen aan, die telkens drie maaltijden voor twee tot vier personen bieden: de gemakskrat, snelle krat, inspiratiekrat, oogstkrat en een vegetarische en veganistische krat. De prijzen lopen uiteen van 41 tot 68 euro.
Ook belangrijk: bij de overname gaan geen banen verloren, alle medewerkers van De Krat gaan mee naar Crisp.