In Brussel kunnen chocoladeliefhebbers zich onderdompelen in de nieuwe flagshipstore van Côte d’Or. En niet alleen zichzelf: in de etalage pronkt een grote chocoladefontein in de vorm van een olifantenkop.
Belgo-Afrikaanse merkbeleving
In het toeristische hart van Brussel – naast de Grote Markt – heeft het Belgische chocolademerk Côte d’Or een nieuwe winkel geopend, waar bezoekers uit binnen- en buitenland zich kunnen onderdompelen in de merkbeleving en de geschiedenis van de chocoladeproducent.
Achter een historische gevel, erkend als Unesco-Werelderfgoed, vinden consumenten veel verwijzingen naar het verleden van het merk dat in 1883 werd opgericht door de Belg Charles Neuhaus. Exotische plantenmuren en een chocoladefontein in de vorm de kenmerkende olifantenkop linken ook naar de Afrikaanse herkomst: Côte d’Or staat voor Goudkust (het huidige Ghana), waar een deel van de cacaobonen werden gehaald.
Historische banden aanhalen
In de winkel pakt Côte d’Or uit met haar chocoladeproducten, maar ook veel cadeauverpakkingen, het bio-gamma en seizoenartikelen in een feestelijk kleedje. Vanaf maart 2020 komen daar nog enkele exclusieve ‘collector items’ bij, zoals Mignonnettes en repen in hun vintage-uitvoering. Deze zullen enkel in de Brusselse winkel te verkrijgen zijn.
Het dochtermerk van Mondelēz wil duidelijk opnieuw inzetten op haar Belgische ‘roots’. Opnieuw, want van 2008 tot 2012 had het merk al eens een boetiek op de Kleine Zavel. Vanaf 2020 is Côte d’Or bovendien partner van de nationale voetbalelftallen bij de mannen en bij de vrouwen: de Rode Duivels en de Red Flames.