Het Franse merk van luxedelicatessen Comtesse du Barry wil de komende maanden acht franchisewinkels openen in ons land: zes in het Brusselse en telkens eentje in Antwerpen en Luik.
Gastronomie uit de Franse ‘Sud-Ouest’
Comtesse du Barry, een van Frankrijks oudste delicatessenmerken, heeft zijn zinnen gezet op ons land. Dat heeft ‘head of retail development’ Luc Gimbert gezegd op de Franchising Belgium Day in Louvain-la-Neuve. De komende maanden staan liefst acht winkelopeningen op de agenda, allemaal franchisezaken.
De groep, die dit jaar zijn 110e verjaardag viert, telt inmiddels 57 verkooppunten onder eigen merknaam, waarvan een twintigtal in franchising. In ons land is het merk voor fijnproevers vooralsnog enkel aanwezig in een selectie van delicatessenzaken, voornamelijk in en rond het Brusselse. Vandaar dat de focus van de Fransen in eerste instantie op de hoofdstad ligt, maar ook Antwerpen en Luik staan op het verlanglijstje van Gimbert.
Comtesse du Barry, gespecialiseerd in gastronomische producten uit het zuidwesten van Frankrijk, haalt een jaaromzet van circa 23 miljoen euro. Bijna 40% van de verkoop komt uit foie gras.