De laagste prijzengarantie van Colruyt lijkt het nog steeds te doen. Gedurende de afgelopen drie maanden zag de soft discounter zijn omzet 8,9% toenemen tot 1,95 miljard euro. Het had dat behalve aan de consistente prijzenstrategie te danken aan het uitstekende barbecueweer dit voorjaar.
Distributie
De eigen retailactiveiten blijven de grootste motor voor groei. Colruyt Groep behaalde in zijn supermarkten een omzetstijging van 7,7% in de drie maanden tot juli, goed voor een totale verkoop ter waarde van 1,448 miljard euro. Dat realiseerde de distributiegroep met dank aan zijn 222 Colruytvestigingen, 75 supermarkten van OKay, 7 Bio-Planetwinkels en 43 DreamLandwinkels.
Positief signaal
Maar ook de andere activiteiten van de distributeur uit Halle boekten vooruitgang. Vooral de tankstations onder de vlag DATS 24 kenden dankzij prijsstijgingen en hun expansie in het afgelopen kwartaal significante groei. De Franse foodserviceactiviteiten en Spar Groothandel waren verantwoordelijk voor een omzettoename van 4,5% tot 326,1 miljoen euro.
Met deze positieve cijfers geeft Colruyt weer een positief signaal naar de beleggers toe. De aandelenkoers van Colruyt kreeg eind juni namelijk een flinke opdoffer toen het zijn jaarverwachtingen in 2010 niet bleek te kunnen waarmaken.