De drie premium versmarkten van Colruyt Group blijven de verliezen opstapelen. Daarom krijgt CRU opnieuw een stevige kapitaalverhoging.
Rode cijfers
Op een omzet van 15,5 miljoen euro leed CRU het afgelopen boekjaar liefst acht miljoen euro verlies, schrijft De Tijd. Die rode cijfers worden aangezuiverd door een nieuwe kapitaalverhoging van 10 miljoen euro. Het is niet de eerste kapitaalverhoging voor de keten van overdekte versmarkten, die al jaren verlieslatend is. Het overgedragen verlies liep een jaar geleden al op tot 16,5 miljoen euro.
De eerste vestiging van CRU opende eind 2014 in Overijse met de nadruk op ambachtelijke producten, onder het motto “eenvoud is de nieuwe luxe”. Aanvankelijk zag Colruyt Group potentieel voor vestigingen in alle grote steden, maar voorlopig staat de teller op drie. In 2016 opende de formule een vestiging in Wijnegem, maar die winkel verhuisde begin 2019 naar de Antwerpse Groenplaats. Ook in 2016 volgde een versmarkt in het centrum van Gent. Volgend jaar moet nummer vier openen, op een unieke locatie: de voormalige Eylenbosch-brouwerij in Dilbeek.