Colruyt wil een eigen maaltijdbox op de markt brengen en is momenteel al gestart met een proefproject bij de eigen werknemers. De supermarktketen wil zich vooral richten op gezinnen met kinderen.
Geen levering, geen abonnement
“We willen een echte oplossing bieden voor gezinnen met kinderen die ondanks tijdgebrek toch een lekkere, voedzame maaltijd op tafel willen zetten”, aldus algemeen directeur Chris Van Wettere. Voor de maaltijdboxen wil Colruyt gebruik maken van de expertise van het team achter Lekker Koken en het afhaalnetwerk van Collect&Go. Lekker Koken is ook al verantwoordelijk voor de weekmenu’s van Colruyt, de folderrecepten, de website Lekker Koken en een dertigtal kookboeken.
“We kiezen er bewust voor om ons eigen afhaalnetwerk in te zetten, en niet aan huis te leveren”, zegt Van Wettere: “Het voordeel daarvan is de one-stop shopping. Klanten kunnen hun maaltijdbox samen met hun gewone boodschappen, zoals water, fruit en wc-papier, bestellen en afhalen bij Collect&Go.” Daarnaast wordt er ook geen gebruik gemaakt van een abonnementsformule.
De maaltijdbox wordt momenteel getest door een tweehonderdtal medewerkers. Na die testfase zal de service grondig geëvalueerd worden en eventueel bijgestuurd. Voorlopig is het nog niet duidelijk wanneer het concept beschikbaar wordt gemaakt voor het grote publiek.