Het aantal prijsaanpassingen dat Colruyt moet doorvoeren in Pelt na de opening van Jumbo, blijft al bij al beperkt. Het gaat om enkele tientallen producten, zowel merken als huismerken.
1600 prijzen genoteerd
Tien prijsopnemers van Colruyt togen woensdag aan het werk in de zopas geopende Jumbo in Pelt. Gezien de enorme drukte in de winkel hadden ze geen evidente opdracht, maar toch slaagden ze erin om intussen zo’n 1600 prijzen te noteren, vernemen we. “Voor het merendeel van de producten heeft Colruyt een even lage of lagere prijs. Voor enkele tientallen referenties hebben we onze prijzen laten zakken”, bevestigt Lieven Driessens, die bij de discounter verantwoordelijk is voor het Servicecenter Prijs. We ontvingen een greep uit de lijst van artikelen die de retailer intussen al heeft aangepast.
|
Oude prijs |
Nieuwe prijs |
ARIEL vl.wasm.compact Color 30d 1,65L |
9,84 |
9,40 |
CÔTE D’OR puur 2x200g |
3,27 |
3,11 |
LOTUS pasta speculoos 720g |
3,47 |
3,18 |
CRISTAL BLIK 33CL |
0,95 |
0,88 |
LAY’S paprika XL 250g |
1,32 |
1,25 |
COCA-COLA ZERO SUGAR 33cl |
0,61 |
0,59 |
LU TUC Original 100g |
0,75 |
0,63 |
PAMPERS Baby-Dry 4 Midpack 34st |
8,61 |
7,64 |
COCA-COLA LIGHT 50cl |
1,14 |
0,98 |
BONI SELECTION ketchup tomaat TD 560g |
0,65 |
0,57 |
Dat Colruyt in Pelt de goedkoopste blijft, blijkt ook uit een (erg beperkte) prijsvergelijking die Het Belang van Limburg publiceerde. Volgens die krant is Colruyt 2,16% goedkoper dan Jumbo, terwijl Albert Heijn 0,84% goedkoper is. De andere concurrenten zijn iets duurder, maar de verschillen zijn klein.
Colruyt stuurde overigens niet alleen tien prijsopnemers naar Jumbo, maar bezoekt ook de andere concurrenten in de gemeente, om in kaart te brengen hoe zij reageren op de nieuwe concurrent. Die conclusies volgen later.