Colruyt en Dour Festival slaan ook dit jaar weer de handen in elkaar. Behalve een shuttlebus naar de supermarkt, is er nu ook een Collect&Go, extra festivalassortiment en zelfs een ‘pop-up tattoo shop’ van Cara.
50.000 blikjes Cara
De shuttlebus tussen Dour Festival en de lokale Colruyt-supermarkt was vorig jaar zo’n groot succes, dat het initiatief dit jaar nog verder wordt uitgebreid. Toen gingen 14.000 festivalgangers met de speciaal ingelegde bus naar de winkel, waar ze liefst 50.000 blikjes Cara Pils en 4.300 potten Aiki Noodles kochten.
Voor deze editie voorziet Colruyt niet alleen meer bussen, maar ook een extra route naar het nabije Collect&Go-afhaalpunt in Quaregnon. Zo kunnen festivalgangers al op voorhand hun boodschappen bestellen. “Jongeren regelen steeds meer online. Dat ondersteunen we graag met Collect&Go”, zegt Christophe Dehandschutter, directeur verkoop van de Colruyt-formule.
Wie toch naar de fysieke supermarkt gaat, vindt er een heuse ‘festivalwinkel’, met extra veel ruimte voor festivalfavorieten en zelfs een tijdelijke tattooshop van Cara. “We voorzien dit jaar een animatiestand met Cara-tattoos en een plek waar festivalgangers een selfie kunnen nemen met een opblaasbaar Cara-blik van 3 meter hoog”, aldus Dehandschutter.