Op woensdag 23 november lanceert Colruyt zijn eigen gsm-service voor prepaid herlaadkaarten. De distributeur uit Halle wil het verschil maken met een “transparant product met constant lage tarieven”. En natuurlijk heeft de discounter die tarieven bepaald aan de hand van… een vergelijking met de concurrentie.
No-nonsense telefonie
“Mobiele telefonie is vandaag een basisbehoefte van onze klanten”, meent Danny Jenquin, divisiemanager non-food. Ook zag de distributeur geen bestaand model dat overeenkwam met het koopgedrag van de Colruyt-klant: no-nonsense, eenvoudig en transparant.
Geen laagsteprijsgarantie
Colruyt Mobile berekent naar eigen zeggen zijn tarieven op basis van modelprofielen voor occasioneel, gemiddeld en frequent gebruik. Dat wordt dan vergeleken met de prijs voor hetzelfde gebruik aangeboden door de 3 nationale netwerkoperatoren en de 3 retailconcurrenten. Toch claimt Colruyt dit keer niet de goedkoopste te zijn, want “gsm-gebruik is voor iedereen anders”.
Partnership met Mobistar
In tegenstelling tot eerdere berichten gaat Colruyt in zee met telecomprovider Mobistar en niet met Proximus. In eerste instantie biedt de retailer enkel herlaadkaarten aan: vanaf 23 november kunnen klanten in de Colruyt-winkels voor 9,99 euro een Start Pack kopen met een simkaart en 10 euro belwaarde.