“Herkenbaarder en eenvoudiger”
Onder de baseline ‘mijn thuismerk’ brengt Colruyt met Boni Selection voor het eerst zijn verschillende huismerken samen. “Om het voor de klanten eenvoudiger te maken”, heet het, want de retailgroep geeft grif toe dat het voor klanten tot nu toe vaak niet duidelijk was dat merken zoals Eldorado, Galaxi en Belsy eigen merken van Colruyt Group waren.
Vanaf nu start daarom een geleidelijke overgang, waarbij per categorie het huidige huismerk opgaat in Boni Selection. De producten krijgen naar eigen zeggen een “eigentijdse, duidelijk herkenbare verpakking” en een nieuw logo.
Ook bij Colruyt nu drie merklagen
Groenten en fruit bijten de spits af, daarna is het de beurt aan de fruitsappen van Eldorado, de kaas van Galaxi, de koekjes van Belsy en de huishoudrollen en het toiletpapier van Lisa, en zo verder. Tegen eind 2015 zouden alle producten omgeschakeld moeten zijn.
Net zoals concurrenten als Delhaize en Albert Heijn voor hen, creëert Colruyt op deze manier ook een structuur van drie merklagen: er zijn voortaan “nationale merken, die zorgen voor innovatie, de eigen merken als Boni Selection, die een surplus bieden, en Everyday Selection, dat de laagste prijs in het assortiment biedt voor een goede kwaliteit”, aldus de groep.
‘Historische’ naamkeuze
De keuze voor de merknaam is historisch: de eerste zelfstandige winkels in de jaren ‘50 droegen al de naam Boni, waar ook Boni-spaarzegels voor klantenbinding zorgden. Boni was bovendien tot voor kort de naam van het eigen merk voor groenten en fruit. Zij werden als eerste gerestyled tot Boni Selection.
De producten van Boni Selection zullen op termijn verkocht worden bij alle winkelformules van Colruyt Group (Colruyt, Spar en OKay).