Beleving zoals op de ‘echte’ markt
Met Cru wil Colruyt Group de beleving van een echte markt naar een vaste belevingssite brengen. Klanten zullen er een “eigen-zinnige” selectie verse producten, zoals vlees, vis, ter plaatse gemaakt brood, fruit en groenten aantreffen. Ook kaas, zelf gebrouwen bier, wijn, ter plaatse gebrande koffie, gerechten uit eigen keuken en bloemen zullen er te vinden zijn. Om de marktbeleving ten volle te ondersteunen, biedt de markthal bovendien een plek waar klanten kunnen voorproeven en een glas drinken.
De naam ‘Cru’ staat daarbij voor ‘rauw’ en symboliseert eenvoud en essentie, “vertrekkend van het product in zijn pure, onbewerkte vorm”, klinkt het. De naam ‘Cru’ verwijst weliswaar ook naar een bijzondere identiteit of herkomst en een uitstekende kwaliteit (een ‘Grand Cru’ in de wijnkunde).
“Kwaliteitsproducten in hun pure vorm”
“Cru is er voor mensen die zoeken naar kwaliteitsproducten in hun pure vorm en de rijkdom van vergeten en hedendaagse eenvoud willen (her)ontdekken. Cru wil klanten, partners en medewerkers met elkaar verbinden, op een manier dat ze hun passie voor het product en lekker eten ten volle kunnen beleven”, stelt Colruyt Group.
Medewerkers zullen daarbij niet alleen het hele verhaal achter de producten vertellen, doel is dat ze ook met de klanten in dialoog gaan om hen naar wens te bedienen. Om in elke afdeling die gewenste expertise te bieden zal Cru dan ook nauw samenwerken met partners, zoals onder meer met kaasaffineurs Michel Van Tricht en zoon.
Daarnaast wil Cru ook convenience aanbieden. Er zullen bijvoorbeeld schoongemaakte en geblancheerde groenten verkocht worden, maar ook kant-en-klaargerechten uit eigen keuken. Verder zal er gebruik gemaakt worden van nieuwe technologieën, zoals een snelle check-in, zelfscanning en mobiel betalen.
Enseigne met eigen identiteit
Het Cru-concept wordt gecreëerd en uitgebouwd door een jong, gepassioneerd team onder leiding van Jean-Pierre Roelands, directeur winkelconcepten van Colruyt Group.
Bedoeling is om gestaag te groeien. De eerste vestiging in Overijse zal zijn identiteit volgens de initiatiefnemers ontwikkelen samen met partners, klanten en medewerkers en zich daarbij verankeren in de (culinaire) cultuur en gewoontes van de streek. Elke bijkomende vestiging zal dus aparte, streekgebonden accenten leggen, zowel in assortiment als in receptuur van de bereidingen.
Cru kan uiteraard beroep doen op de expertise en de ondersteunende diensten van Colruyt Group, maar benadrukt niettemin dat het “zijn eigen identiteit, eigen partners en aparte kanalen wil uitbouwen”. “Met zijn specifieke karakter wil Cru de behoeften van klanten vervullen waarvoor er vandaag in de groep nog geen invulling bestaat”, klinkt het nog. Daarnaast deelt Cru dezelfde groepsmissie en -waarden: duurzame meerwaarde creëren, met focus op vakmanschap, eenvoud, transparantie en ondernemerschap.
Vakmensen gezocht
Cru zoekt daarvoor naar eigen zeggen nog gedreven en gepassioneerde collega’s die het verhaal in Overijse met hun talent willen versterken. Vakmensen voor onder meer de open ateliers van de beenhouwerij, de bakkerij en de visafdeling. Het team kijkt ook uit naar mensen met een liefde voor voeding die graag de klanten verwelkomen en bedienen. Ervaring in de horeca is mooi meegenomen.
Aangezien het om een nieuw concept en jong team gaat, zullen de medewerkers naar eigen zegggne volop ruimte krijgen om te groeien in hun vak en als persoon. Cru Overijse zal open zijn van woensdag tot en met zondag. “Samen met onze klanten, onze partners en onze medewerkers bouwen we het verhaal van Cru”, luidt het, “dat is ook de essentie van dit concept.”
De binnengevel van de eerste vestiging in Overijse:
Cru biedt ook de mogelijkheid om mobiel te betalen:
Ambachtelijkheid en authenticiteit komen centraal te staan bij Cru: