Om zijn positie in de steden te versterken met een on-the-go voedingsaanbod neemt Colruyt Group een belang in BON. Die keten met lunchbars in Antwerpen, Brussel en Luik verkoopt zijn producten sowieso al bij Okay Compact.
“De ideale partner”
Met een belang van 45,65% in gourmetketen BON wil Colruyt Group zijn marktaandeel in de grote steden optrekken. De lunchketen is immers een concept op maat van stadsklanten: “Met BON hebben we hier de ideale partner om die doelgroep nog beter te bereiken, en te weten waar die klant net naar op zoek is. Daarnaast zien we hier een mooi potentieel om nog meer kennis op te doen in het convenience segment: een steeds belangrijke klantennood naar meer gemak en on-the-go oplossingen”, zegt Christophe Dehandschutter van Colruyt Group.
BON werd in 2015 opgericht in Brussel. Vanuit een centrale keuken vertrekken dagelijks versgeperste sappen, smoothies, slaatjes, sandwiches, warme maaltijden en desserts naar de elf geïntegreerde winkels in Antwerpen, Brussel en Luik. Enkele filialen bevinden zich in INNO warenhuizen. Daarnaast zijn de producten van BON ook verkrijgbaar in stadswinkels, waaronder de twintig Okay Compact-winkels van Colruyt Group.