Met een betaalbaar en gevarieerd aanbod van een honderdtal producten in een herkenbare verpakking onder het submerk Boni Plan’t wil Colruyt Group plantaardige voeding toegankelijker maken.
Assortiment verder uitbouwen
Het huismerk van Colruyt Group heeft er een nieuw submerk bij: naast Boni Eco en Boni Bio ligt nu ook Boni Plan’t in de voedingswinkels. Dat merk brengt een breed assortiment van de bestaande vegan en vegetarische Boni-producten samen onder één naam, in een herkenbare verpakking met lichte crèmekleur. Het gaat om zowat honderd producten, van plantaardige drinks en desserts tot conserven, vleesvervangers, broodbeleg en droge voeding.
Nog de eerste helft van dit jaar zal de retailer nieuwe referenties toevoegen, zoals de 100% pindakaas crunchy en de creamy-variant, plantaardige room en vleesvervangers, een plantaardige versie van parmezaan en enkele plantaardige alternatieven voor yoghurt. Het assortiment zal ook daarna blijven groeien, zowel in de diepte als in de breedte.
Voor flexitariërs
Tijdens de lanceringsperiode kunnen shoppers punten sparen voor gratis Boni Plan’t-producten in de Xtra-app. Colruyt Group mikt met het nieuwe huismerk niet enkel op mensen die uitsluitend vegetarisch of veganistisch eten, maar ook op de steeds groter wordende groep aan flexitariërs, die een combinatie zoeken van dierlijk en plantaardig in hun weekmenu.
“We merken dat het voor mensen vaak nog een uitdaging is om hun weg te vinden in het plantaardige aanbod in de supermarkt. Met ons Boni Plan’t-assortiment en de communicatie daarrond willen we klanten inspireren en laten zien dat je met kleine aanpassingen of in kleine stapjes vlotter ook eens plantaardig kunt eten”, zegt Ilka Lannau, eindverantwoordelijke voor huismerken bij Colruyt Group.