Differentiatie en eenvoud
Doel van het nieuwe logo is ook de overkoepelende groep te differentiëren van discountketen Colruyt. “Het vroegere logo van Colruyt Group leunde sterk aan bij dat van Colruyt: de kenmerkende oranje diamant kwam in beide logo’s voor. Maar Colruyt Group is ondertussen veel meer dan de Colruyt-winkels”, klinkt de argumentatie.
Het logo moet dan ook de visuele weergave voorstellen van de bedrijfscultuur en de evolutie die Colruyt Group in de voorbije decennia heeft doorgemaakt. “De groep is ontstaan uit de Colruyt-winkels, en dus hebben we de familienaam in het logo bewust behouden”, vertelt Jef Colruyt. “Maar het verschil tussen Colruyt Group en Colruyt is duidelijker. Op die manier willen we het voor onze stakeholders eenvoudiger maken om te weten wanneer ze met de groep te maken hebben, en wanneer met Colruyt.”
Ook de baseline is veranderd en luidt vanaf nu “Simplicity in retail“. “Klanten weten perfect wat ze van de verschillende winkelformules binnen Colruyt Group wel en niet mogen verwachten”, vervolgt Jef Colruyt. “Op die manier wordt het voor hen dus eenvoudig.”