Onder de naam Rose Mary lanceert Colruyt Group een maaltijdbezorgdienst in het Brusselse. De ambitie: gezonde, verse bereidingen aanbieden, weg van fastfood. Het gaat om een test, benadrukt de retailer.
Kleinschalig concept
“Het gaat om een nieuw, nog zeer kleinschalig foodconcept dat ontwikkeld werd door een klein intern team hier, en dat we uittesten onder de naam Rose Mary. Dit concept sluit aan bij de steeds vagere grenzen tussen horeca en retail: tegenwoordig zien we steeds vaker concepten die in elkaar overlopen”, zegt woordvoerder Hanne Poppe aan RetailDetail.
Aangezien er tijdens de lockdown toch geen workshops konden doorgaan, heeft de retailer de keuken van de Colruyt Group Academy in Ukkel opengesteld voor echte chef-koks. Zij gaan aan de slag in een ‘dark kitchen’ en bereiden er verse, kwalitatieve, lekkere en wat specialere maaltijden in drie categorieën: ’twisted classics’, ’tasty healthies’ en ‘world kitchen’.
Colruyt Group ziet Rose Mary als een gezonder alternatief voor andere maaltijdbezorgdiensten, waarbij mensen wel maaltijden bestellen die lekker zijn en waar ze blij mee zijn, maar waarvan ze weten dat ze niet noodzakelijk gezond zijn of geschikt om elke dag te eten. De maaltijden van Rose Mary zijn dan een sneller en handiger alternatief voor zelf koken, omdat de maaltijden ‘kant en klaar’ zijn, dus al bereid: ze hoeven enkel maar opgewarmd te worden.
Versheid is troef
“Volgens ons is dit nieuwe concept een antwoord op de vraag van de consument naar ‘snelle, verse, gezonde maaltijden’, weg van fast food. De versheid is meteen ook de grootste troef van Rose Mary: klanten bestellen voor 12 uur en krijgen hun maaltijd ’s avonds aan huis geleverd door een fietskoerier. Voorlopig speelt zich dit enkel af in het Brusselse, aangezien het hier gaat om een nieuw foodconcept dat nog heel erg in zijn kinderschoenen staat.”
Het verhaal is nog maar net gelanceerd en het gaat echt nog over een pilootproject, benadrukt Colruyt: “We gaan het de komende weken dan ook nog bijschaven waar nodig. Zo staat de website bijvoorbeeld nog niet helemaal op punt. Eind september zouden we nog iets steviger in onze schoenen willen staan. Belangrijk om te benadrukken is dat het een piloot is, kleinschalig qua oppervlakte – enkel de regio rond Ukkel – en dat we hier vooral heel graag uit willen bijleren: de consument begrijpen en kijken hoe wij daar verder kunnen helpen als groep.”