Colruyt Laagste Prijzen is door de Belgische maatwerkbedrijven uitgeroepen tot ‘Ambassadeur van het jaar’. De supermarktketen werkt al meer dan 30 jaar samen met diverse maatwerkbedrijven.
Trouwe partner
Het is de eerste keer dat de maatwerkbedrijven een nationale ambassadeur kiezen. “Colruyt is een partner waar we een duurzame relatie mee hebben”, verduidelijkt Francis Devisch, directeur van Groep Maatwerk. “Twintig Belgische maatwerkbedrijven werken samen met Colruyt, dat zijn toch al snel een 300-tal mensen die we tewerk kunnen stellen op die manier.”
Maatwerkbedrijven trachten zoveel mogelijk mensen met een beperking aan de slag te krijgen. Daarbij vertrekken ze steevast vanuit de capaciteiten van de medewerkers: ze zoeken werk op maat van hun medewerkers, en niet omgekeerd.
Maatschappelijke bijdrage
Voor de retailer uit Halle stellen de maatwerkbedrijven onder meer biermanden samen en herstellen ze elektronische prijsetiketten. “Door met maatwerkbedrijven samen te werken ondersteunen we de sociale economie en zorgen we voor tewerkstelling voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Zo leveren we een maatschappelijke bijdrage, die ook kadert bij de doelstelling van Colruyt Group om economische groei hand in hand te laten gaan met duurzame en waardevolle tewerkstelling”, zegt Martine Pauwels (foto), directeur Supply Chain Colruyt Laagste Prijzen.
In het kader van het ambassadeurschap zal Colruyt doorheen het jaar campagnes opzetten om de maatwerkbedrijven in de kijker te zetten en meer bekendheid te geven. De nadruk zal daarbij liggen op de samenwerking en de diverse specialiteiten van de maatwerkbedrijven.