Coca-Cola gaat in België en Luxemburg sterkedrank van het merk Edrington verkopen, distribueren en promoten. Het gaat daarbij over verschillende whisky’s, een rum en een vodka. Daarmee wordt het assortiment van Coca-Cola nog verder uitgebreid.
Volwassener publiek
Coca-Cola verdeelt in België en Luxemburg ook al water van Chaudfontaine, vruchtensap van Minute Maid en de energiedrankjes van Monster, naast bekende frisdrankmerken zoals Coca-Cola en Fanta. Sinds kort verkoopt Coca-Cola met Chaqwa ook een koffie- en theeconcept voor bedrijven.
Met de nieuwe overeenkomst zullen de whisky’s Famous Grouse, Cutty Sark, The Macallan en Highland Park verkocht worden door Coca-Cola, alsook de Brugal-rum en de Snow Leopard-vodka. Dat meldt De Standaard.
Coca-Cola lijkt zich zo steeds meer te richten naar een volwassener publiek, nadat het in 2014 ook al de frisdrank Finley lanceerde. Met die frisdrank mikt het bedrijf immers voluit op dertigplussers.