Frisdrankenreus Coca-Cola heeft een abonnementsservice gecreëerd, waarbij de fans de kans krijgen om de nieuwste drankjes te proeven nog voor ze in de winkel liggen. Binnen enkele uren was de dienst volzet.
Plaatsen beperkt
De abonnees van de ‘Insiders Club’ zullen een keer per maand een pakketje thuisgestuurd krijgen. Op die manier kunnen ze proeven van de nieuwste producten van Coca-Cola. Het abonnement heeft een looptijd van zes maanden, leden betalen 10 dollar (9 euro) per maand of een eenmalige bijdrage van 50 dollar (45 euro).
Coca-Cola had slechts duizend lidmaatschappen voorzien bij de lancering: die waren reeds na enkele uren uitverkocht. Geïnteresseerden kunnen wel intekenen op een wachtlijst, die volgens Fast Company intussen al 8000 namen telt. Ze zullen dan een bericht ontvangen wanneer er meer plaatsen vrijkomen. Die uitbreiding komt er wellicht in de loop van volgende maand.
“We zijn verheugd om te zien hoe snel de beschikbare plaatsen zijn ingenomen. Het toont aan hoe gepassioneerd de consumenten zijn door onze merken en innovaties”, zei Alex Powell, manager digitale ervaringen bij Coca-Cola Noord-Amerika. “Het bewijst dat er ruimte is om het concept op te schalen en meer mensen deel te laten nemen.”