Coca-Cola gaat Finley nu ook in Nederland lanceren. De drank werd in het innovatielab in Brussel ontwikkeld en bestaat momenteel in zes smaken. Eerder werd de drank ook al in Frankrijk en België op de markt gebracht.
Ouder doelpubliek
“Nu is het tijd om Nederlanders te laten kennismaken met Finley. De frisdrank is speciaal ontwikkeld met het oog op de smaakvoorkeuren van volwassenen. In Nederland is 53% van de bevolking ouder dan 40 jaar. Ondanks de omvang van deze groep is het huidige aanbod van frisdranken nog beperkt voor deze doelgroep waarvan de smaakvoorkeur verandert”, vertelt merkmanager Marieke Liesting.
Het caloriearme Finley bestaat in de smaken bloedsinaasappel-pompelmoes, sinaasappel-veenbes, citroen-vlierbloesem en de mocktails Mojito, Spritz en Royal. Het drankje is te vinden in de supermarkt en bij een aantal bioscopen en tankstations.
Coca-Cola maakte onlangs nog bekend dat het bijna twee miljoen euro gaat investeren in het innovatielab in België, één van de belangrijkste onderzoekscentra van Coca-Cola in de wereld. Daar worden immers de meeste dranken van de groep ontwikkeld, met uitzondering van Coca-Cola en varianten. De dranken die er zijn ontwikkeld, worden ondertussen verkocht in meer dan 120 landen.