Carrefour heeft een meerderheidsbelang genomen in Dejbox, een maaltijdbezorger die zich richt op de zakelijke markt en actief is in verschillende grote Franse steden.
“Leider worden in e-commerce voor voeding”
Volgens L’Usine Nouvelle gaat het om een belang van 60%. Dejbox, een start-up, is een leverancier van maaltijden die zich focust op de b2b-markt. “Deze overname is strategisch en weerspiegelt de ambitie van Carrefour om leider in de e-commerce voor levensmiddelen te worden“, zegt e-commercedirecteur Amélie Oudéa-Castera aan Le Figaro. “Het zal ons in staat stellen om te investeren in het snelgroeiende segment van de maaltijdbezorging met een kwaliteitsgericht aanbod dat voor iedereen toegankelijk is.”
Dejbox werd opgericht in 2015. Het bedrijf serveert 400.000 maaltijden per maand in de agglomeraties van Bordeaux, Grenoble, Lyon, Parijs, Nantes en Rijsel en genereerde daarmee in 2019 een omzet van meer dan tien miljoen euro.