Bij Carrefour Polen kunnen shoppers grote kortingen krijgen door anderen te overtuigen om online te winkelen bij de supermarktketen.
Nieuwe klanten winnen
Het aanbevelingssysteem moet de online shop van Carrefour een boost geven en van de retailer een e-commerceleider maken. “Aanbevelingssystemen worden steeds populairder over de hele wereld, en daarom hebben we besloten om er een te lanceren in onze webshop. We zijn ervan overtuigd dat we hiermee veel nieuwe, loyale klanten zullen winnen”, zegt Michał Sacha van de marketing en e-commerceafdeling aan ESM.
Geregistreerde gebruikers kunnen hun vrienden doorverwijzen naar de webshop van Carrefour Polen. Om bij hun eerste aankoop van de korting te kunnen profiteren, moeten de nieuwe klanten voor minstens 50 zloty (11,5 euro) bestellen. Bij het afrekenen krijgen ze dan onmiddellijk een korting van 20 zloty (4,5 euro).
De doorverwijzer ontvangt op zijn beurt een aankooptegoed van 30 zloty (7 euro). Een klant kan op deze manier maximaal drie nieuwe klanten aanbrengen.