Na een succesvolle test in Frankrijk gaat Carrefour zijn reclamefolders nu ook in België via YouTube verspreiden.
1,5 miljoen keer bekeken
Sinds december toont de supermarktketen zijn wekelijkse folders via het videokanaal aan het Franse publiek. Elk filmpje duurt twee minuten en toont hoe iemand de folder doorbladert en becommentarieert. De filmpjes zijn kennelijk een succes, want Carrefour wil het concept ook toepassen in ons land, meldt Kanaal Z.
Volgens de retailer halen de filmpjes in Frankrijk gemiddeld anderhalf miljoen kijkers. Daarvan zou een derde de filmpjes volledig uitkijken. Bovenal zou het initiatief al 200.000 bezoeken aan de fysieke winkels hebben gegenereerd, verklaarde Thomas Rudelle, die de leiding heeft over de digitale marketing van Carrefour en aan de wieg stond van het project.
Alles bij elkaar verdeelt de supermarktketen in Frankrijk zowat 150 folders per jaar. Het gaat dan om de wekelijke promofolders van de hypermarkten, thematische folders en de folders van Carrefour Market. De nieuwe promotiewijze maakt het erg makkelijk om verschillende varianten te maken van elke folder, aangepast aan specifieke doelgroepen. De retailer ging daartoe een samenwerking aan met de technologische startup VideoRunRun, schrijft La Revue du Digital. Overigens verspreidt Carrefour zijn promofolders ook al via andere digitale kanalen zoals Facebook, Messenger en Whatsapp.