“Sfeer van speciaalzaak”
Na 40 jaar was de ongezellige hypermarkt wel toe aan een grondige opfrisbeurt. “We willen in deze grote hal toch de sfeer creëren van een gezellige kruideniers- of speciaalzaak”, zegt David Kestermans, strategisch directeur bij Carrefour en verantwoordelijk voor de uitrol van de Planet-winkels in Europa. “De kranten- en tijdschriftenhoek oogt als een boekhandel, de vergrote multimedia-afdeling is al even blits als de tablets en smartphones die er liggen. De versafdeling moet doen denken aan de wekelijkse markt in een dorp.”
Nu ook halal-voeding
Om nog te zwijgen van de ruime beenhouwerij met bediening, de bioafdeling, de wijn- en bierafdeling met persoonlijk advies en – speciaal voor de allochtonen die sinds de verlenging van Tram 3 ook de Carrefour in Schoten hebben ontdekt – een hoek met halal-voedsel.
Meer personeel in dienst
Carrefour is er rotsvast van overtuigd dat de Planet van Schoten een schot in de roos wordt. Winkeldirecteur Geert Steensels mocht zelfs extra medewerkers rekruteren. Alles samen kan hij nu rekenen op 232 mensen. “Vroeger kregen we hier tot 25.000 klanten per week over de vloer. We gaan er vanuit dat dit in de toekomst een pak meer wordt”, zegt hij in het Nieuwsblad.