In het kader van haar “Act for Food” engagement lanceert Carrefour een nieuwe campagne gericht op “Gezonde prijzen”. Opvallend is de nadruk op nationale prijzen in alle formules van de keten.
“Duurzame voeding voor iedereen”
Met de slogan “Gezonde prijzen, dat zijn kleine prijzen met grootse principes” lanceert Carrefour vandaag haar nieuwe campagne. Volgens de supermarktketen weerspiegelen de gezonde prijzen de inspanningen op de prijs, de kwaliteit, de herkomst, de samenstelling en de duurzaamheid van de producten. Carrefour wil zich zo engageren om een gezondere en meer duurzame voeding toegankelijk te maken voor iedereen.
De campagne loopt tot 15 februari en zal bestaan uit diverse affiches, een mailing en een tv-spot. In het filmpje worden onder meer smeerpasta zonder palmolie, gekookte ham zonder antibiotica en basilicumsaus zonder additieven aangeprezen.
Nationale prijzen
De campagne is een opvallende zet in het licht van de promotie-oorlog die in de sector woedt. Carrefour garandeert immers nationale prijzen voor de producten voor al zijn formules (Hyper, Market en Express) en op haar website. Het lijkt op (verdoken) kritiek op het prijsgeweld bij concurrenten als Colruyt en Jumbo, die steevast regionale of zelfs lokale prijzen hanteren.