In de Brusselse voetgangerszone, op de Anspachlaan, opende Carrefour België zopas een nieuw winkelconcept: Carrefour City wil stadsklanten bedienen met bio en huismerken in een ecologische setting, én met een Carrefour Café.
Zero waste
Het concept is afgestemd op de verwachtingen van de stedelijke klant en vertaalt de strategie van Carrefour België inzake voedseltransitie, ecologie en digitalisering, zegt de retailer. Shoppers worden onthaald in een warme, hedendaagse omgeving: om de impact op het milieu te verminderen, is het meubilair in de winkel en in de restauratieruimte grotendeels gerecycleerd. De retailer focust op ‘zero waste’: de klant kan zijn eigen potjes en doosjes meebrengen en heeft de keuze uit alternatieven voor plastic zakken, zoals stoffen zakken of het nieuwe assortiment zakken gemaakt van zeeafval. Ook integreert de buurtwinkel nieuwe technologieën zoals de fietsleveringsdienst ShipTo en zelfscankassa’s.
Op 200 m² biedt de nieuwe winkel een compleet gamma producten voor alle dagelijkse behoeften. In het aanbod zijn de huismerken Carrefour (1530 referenties) en Carrefour Bio (480 referenties) goed vertegenwoordigd. Klanten vinden hier bovendien een ruime keuze aan maaltijdoplossingen voor elk moment van de dag en tegen de beste prijs: ingrediënten voor een uitgebreid ontbijt, een saladebar, pizza’s, sandwiches, soepen, vruchtensappen en voorgesneden fruit… Alle gerechten kunnen worden meegenomen of ter plaatse gegeten in het Carrefour Café, een gezellige ruimte van 60 m² met zichtbaarheid vanaf de straat en gratis wifi. De winkel is zeven dagen op zeven geopend, van 7 tot 22 uur.
Carrefour België blijft inzetten op expansie: in 2019 opende de retailer al achttien nieuwe winkels, waaronder recent nog een testwinkel die de blauwdruk toont van de nieuwe generatie Carrefour Express-gemakswinkels.