Carrefour stopt Simply You, haar magazine voor Belgische klanten, in een nieuw jasje: het gratis blad wordt Carrefour Food Magazine. De klemtoon komt te liggen op meer, gezonde en duurzame recepten.
Foodacters aan het woord
Deze week lanceert Carrefour de eerste editie van haar nieuwe klantenmagazine: Carrefour Food Magazine verschijnt voortaan tien keer per jaar en zal telkens uit 68 pagina’s bestaan, die steeds minstens dertig nieuwe recepten tellen. De recepten moeten “inspelen op alle consumententrends, zoals flexitarisme of vegetarisme, maar ook respectvol zijn voor het milieu, met name door de strijd tegen voedselverspilling”, laat de supermarktketen weten.
Zo komen in elke editie ook ‘foodacters’ aan bod: het gaat dan bijvoorbeeld om lokale producenten, medewerkers die milieuvriendelijke producten voorstellen of onderzoekjes door journalisten “die nagaan of brood met 25% minder zout nog steeds even smaakvol is”. Andere nieuwe rubrieken zijn “het is het seizoen” voor gezonde seizoensrecepten, “budget” voor recepten tegen een lage prijs en “tijd” voor recepten die in minder dan een half uur klaar zijn.
Het magazine is straks in alle winkels en online beschikbaar. De lancering maakt deel uit van de “Act For Food”-strategie van Carrefour, waarbij de supermarktgroep zich profileert als de retailer die consumenten wil ondersteunen in de voedseltransitie naar beter eten.