Carrefour België heeft officieel het nieuwe concept Easy voorgesteld: dat legt de focus op verse producten en klanten die dagelijks hun boodschappen doen. De nieuwe keten moet een honderdtal filialen gaan tellen in België.
8 winkels tegen eind 2016
Carrefour België startte ongeveer twee jaar geleden al met tests rond het nieuwe winkelconcept: in Antwerpen en in Sint-Kwintens-Lennik zijn dan ook al een tijdje filialen te vinden van Easy. Tegen het einde van dit jaar moeten daar nog eens zes winkels bijkomen en op langere termijn moet de teller dus naar honderd Belgische Easy-winkels gaan.
De winkels van Easy zullen op een oppervlakte tussen 400 en 800 m² vooral verse producten aanbieden. Daarnaast zijn er in de winkels dagelijks lokale promoties te vinden. Easy mikt daarmee op klanten die elke dag hun boodschappen komen doen en minder op klanten die slechts één of twee keer per week naar de supermarkt trekken. Daarmee gaan ook ruimere openingsuren, zoals de zondagsopening, gepaard.
Vier Carrefour-concepten
Met de start van Easy heeft Carrefour in België nu vier verschillende concepten, gaande van Express over Easy en Market naar de Hypermarkten van het Franse supermarktbedrijf. De grootte van de verschillende winkels die onder de vlag van Carrefour werken, gaat zo van 60 tot 12.000 m².