Guillaume de Colonges, die sinds kort ook operationeel verantwoordelijk is voor Carrefour België, heeft zijn strategische prioriteiten duidelijk gemaakt en zijn directieteam in België herschikt.
Geoffroy Gersdorff wordt secretaris-generaal
Carrefour Belgium moet nog meer omnichannel worden, nog meer lokaal werken, nog coherenter en wendbaarder worden, meent uitvoerend directeur voor Noord- en Oost-Europa Guillaume de Colonges. Hij herschikt het lokale team en maakt voormalig exploitatiedirecteur hypermarkten Geoffroy Gersdorff als secretaris-generaal verantwoordelijk voor de strategie in ons land. Gersdorff zal voortaan dan ook optreden als het lokale gezicht van Carrefour Belgium.
De winkelorganisatie, die voordien door drie verschillende mensen werd aangestuurd, komt nu onder de verantwoordelijkheid van één COO te staan, met name Hilde Decadt. Aan de voormalig directeur exploitatie supermarkten rapporteren Steven Boel voor expansie en vastgoed, Rik D’haenens voor de geïntegreerde winkels en Giosino Cornacchia (die exploitatiedirecteur Carrefour Express was) voor de franchisewinkels.
Marketingdirecteur wordt David Kestermans (voordien commercieel directeur). Marchandises en logistiek komen voortaan samen bij één directielid: Gilles Ballot, een Fransman die in Polen nauw samenwerkte met Guillaume de Colonges. Financieel directeur Javier Rubio keert terug naar zijn thuisland Spanje en wordt opgevolgd door Francis Costenoble.
Officieel gaan de wijzigingen in vanaf 1 november. Woordvoerder Baptiste Van Outryve spreekt van een zeer positieve evolutie: “De organisatie wordt nog meer ‘agile’. Dat alle winkelformules onder één directie komen bijvoorbeeld, is niet meer dan logisch. We zullen nog Belgischer worden, iets waar we al sterk mee bezig waren. We zien de toekomst met vertrouwen tegemoet.”