Topman Geoffroy Gersdorff zet zijn pionnen uit: twee ervaren managers komen deze maand het uitvoerend comité van Carrefour België versterken.
Commerciële en digitale expertise
Het lijkt erop dat Gersdorff, de kersverse algemeen directeur van Carrefour België, snel werk maakt van een vernieuwd managementteam om de retailer weer op groeikoers te zetten: vandaag kondigt hij twee benoemingen aan.
De meest opmerkelijke nieuwkomer is de Fransman Eddy Gendronneau, die al sinds 1995 bij Carrefour Frankrijk aan de slag is. Hij werd er in 2016 commercieel directeur van de supermarkten en sinds 2019 bekleedt hij dezelfde functie bij de hypermarkten. In België wordt hij vanaf 19 september commercieel verkoopdirecteur en vervoegt hij het uitvoerend comité.
De tweede nieuwkomer is Matthieu Ullens, die directeur e-commerce, data en digitale transformatie wordt vanaf 15 september, en eveneens deel zal uitmaken van het uitvoerend comité. Ullens heeft een rijke ervaring in de IT-wereld én in de retail: hij werkte achtereenvolgens bij Boston Consulting Group, eBay, Vente-Exclusive.com, Van de Velde en Arvesta. Hij volgt David Kestermans op, die de overstap maakt naar The Fashion Society, de modedivisie van Colruyt Group.