De komende twee jaar wil Carrefour Belgium minstens zestig nieuwe winkels openen. De focus ligt daarbij op proximiteit, maar ook op nieuwe concepten. De lang verwachte Carrefour Bio winkel opent op 10 juli in Woluwe.
Verhoogd openingsritme
Na een moeilijk herstructureringsjaar bevindt Carrefour Belgium zich opnieuw in aanvalsmodus. In de periode 2017-2018 opende de retailer 54 nieuwe winkels en verbouwde er 180. Dat tempo gaat omhoog: de komende twee jaar moeten er minstens 60 winkelpunten bij komen. Ook in Luxemburg zullen dit jaar al zeker twee nieuwe winkels de deuren openen, kondigden vastgoeddirecteur Steven Boel en expansiedirecteur Thierry Debourse aan op een netwerkevent voor vastgoedprofessionals.
De retailer is op zoek naar locaties en bouwt zijn expansiestrategie op vier pijlers: een verhoogd openingsritme, een ‘optichannel’-aanpak met de focus op kleinere winkelconcepten, een optimalisering van het bestaande portfolio (de samenwerking met Medi-Market is een voorbeeld), en een verbeterde klantervaring, zowel in als buiten de winkels.
De vorig jaar aangekondigde Carrefour Bio-winkel zal de deuren openen op 10 juli in Woluwe, nabij de Georges Henri-laan. Het winkelconcept verschilt van het Franse voorbeeld: het zal kleiner zijn en scherper gepositioneerd als een echte speciaalzaak. De geplande 24/7 automatenwinkel aan de Brusselse Grasmarkt kampt nog met enkele technische kinderziekten en opent daarom pas later dit jaar. Op dit ogenblik heeft Carrefour in ons land 303 vestigingen van Express, 451 van Market en 40 Hypers, die samen goed zijn voor zowat 1 miljoen vierkante meter.