Voor alle winkelformules samen wil Carrefour in België dit jaar een dertigtal nieuwe winkels openen. Daaronder ook bijkomende vestigingen van de submerken Bio en City.
Klanttevredenheid neemt toe
Dat verklaarde secretaris-generaal Geoffroy Gersdorff vanochtend bij de officiële voorstelling van de eerste Carrefour City-winkel, die op 18 december de deuren opende in de Brusselse voetgangerszone. Die winkel heeft zijn start niet gemist, stelt de topman: hij vormt de perfecte vertaling van de Carrefour-strategie, met veel aandacht voor bio (20% van het aanbod) en het huismerk (60% van het assortiment). Bovendien snoepte hij geen omzet af van de andere Carrefourvestigingen in de wijk. Toch wil de retailer eerst de tijd nemen om het nieuwe concept grondig te evalueren.
Carrefour houdt vast aan de strategie die na het transformatieplan werd gelanceerd, aldus Gersdorff: de verdere uitrol van het Act for Food-programma, expansie, en digitalisering met de focus op e-commerce, de bezorgdienst ShipTo en de app. “We merken dat onze strategie duidelijker wordt voor de klanten. Onze foodomzet evolueert gunstig, de klanttevredenheid neemt toe, onze Net Promotor Score stijgt. Door de sluiting van vijf hypermarkten hebben we marktaandeel verloren, maar Market en Express groeien wel. Fietsbezorgdienst ShipTo breekt zelfs elke week records.”