De Brouwerij Rodenbach gaat fors investeren in zijn merken, markten en de brouwerij-infrastructuur in Roeselare. Alle bieren van het bedrijf krijgen zo een nieuw design en in de brouwerij in Roeselare wordt 2,7 miljoen geïnvesteerd in nieuwe technologie.
Meer eenheid
Met het nieuwe design van de etiketten van de bieren wil Rodenbach meer eenheid creëren, maar ook duidelijker maken over welk bier het gaat. De vormgeving van de iconische ‘R’ op alle verpakkingen is daarbij geïnspireerd op die uit het verleden.
Aan het etiket van het traditionele Rodenbach-bier wordt ‘Classic’ toegevoegd en, naast het Nederlands en het Frans, is de uitleg op de etiketten nu ook in het Engels te vinden, om de vele klanten in het buitenland tegemoet te komen. Daarnaast wordt ook het blikje aangepast, dat nu dezelfde inhoud heeft als een flesje, en komt er een nieuw ribglas op de markt, naast het traditionele voetglas. Ook de andere bieren van de brouwerij krijgen een nieuw design en een nieuw glas.
Er wordt voor het buitenland ook een nieuwe reclamecampagne op poten gezet met de slogan ‘Rodenbach, Cheers to the unexpected’.