(Publireportage) M&M’s brengt frisse impulsen naar het diepvriesmeubel: met M&M’s Chills creëert Mars een nieuw ‘bite size’-segment in ijs. De innovatie wordt in België geproduceerd, de Belgische retail krijgt dan ook de wereldprimeur.
Made in Belgium
Dertig jaar geleden deed Mars haar intrede in het segment van de ijsjes met succesvolle, innovatieve en onderscheidende ijsvarianten van bekende repen als Snickers, Mars, Twix en Bounty. Vandaag innoveert de producent opnieuw in ijs, maar nu in het segment ‘pralines/bite size’. De nieuwe M&M’s Chills brengen de volledige merkervaring van M&M’s naar de ijscategorie: het zijn kleurrijke ijssnacks met een laagje melkchocolade en knapperige M&M’s mini’s. Ideaal om te delen in de bioscoop, bij zomerse barbecues, ‘chill’-momenten na het eten en andere gelegenheden.
Bijzonder aan deze innovatie is het feit dat ze in België wordt geproduceerd, in samenwerking met Belgian Icecream Group (BIG), gevestigd in Tielen en bekend van het merk IJsboerke. Mars Global Ice Cream Director Tom Leemans – ook een Belg – is trots dat dit product eerst in België op de markt komt: “We hebben de M&M’s Chills ontwikkeld in nauwe samenwerking met consumentengroepen en op vraag van de consument. Ik ben enthousiast over de lancering van deze innovatie in België als allereerste markt ter wereld en over hoe ze verankerd is in onze Mars Ice Cream-missie om iconische merkmomenten te creëren die het waard zijn om te worden ingevroren en om het overal ‘Ice o’clock’ te maken.”
Sterke groei voor ijs
Alle elementen zijn aanwezig om van deze lancering een succes te maken. M&M’s, wereldwijd één van de belangrijkste chocolademerken, is immers ook in België erg populair: het is het vierde merk in de Belgische chocolademarkt volgens Nielsen en ’thuis’ in 1 op 3 gezinnen in de Belgische markt volgens GfK. Mars heeft de M&M’s merkpropositie heruitgevonden voor de ijsmarkt en komt met een primeur die inspeelt op wat consumenten verwachten van een M&M’s ijsje.
Bovendien is ijs steeds populairder. De wereldwijde ijsjesmarkt groeit elk jaar met gemiddeld 6% en heeft een hoge penetratiegraad in huishoudens: tot 95% in ontwikkelde markten. De groei in de categorie wordt gedreven door kaskrakers, innovaties en impuls. In België is de ijscategorie goed voor dan 217 miljoen euro in het Nielsen-universum, met een jaarlijkse groei van +3,8% CAGR over de laatste twee jaar. De ijsportefeuille van Mars groeit daarbij sneller dan de categorie. Het segment ‘pralines/bite size’ is nog klein, maar is wel het snelst groeiende segment in de ijscategorie.
Twee variëteiten
An De Volder, General Manager Mars Belgium, is overtuigd van het potentieel: “Het merk M&M’s heeft in België een sterke positie in bite size chocolade, met succesvolle variëteiten in bite size en ook merkextensies in chocoladetabletten, seizoensproducten en ook in ijs met de M&M’s tubs. De M&M’s Chills bieden een heerlijke en verfrissende ijservaring om te delen met familie en vrienden. We zijn ervan overtuigd dat de Belgische consumenten overtuigd zullen zijn van de kwaliteit van dit heerlijke ijsproduct en van de merkbeleving.”
De M&M’s Chills zullen beschikbaar zijn in dozen van 9 stuks (9 x 21ml), in twee variëteiten: Peanut en Salted Caramel. Eén M&M’s Chill ‘Peanut’ bevat 51kcal, één M&M’s Chill ‘Salted Caramel’ 49kcal, dus perfect voor een kleine, hapklare verwennerij. De aanbevolen verkoopprijs bedraagt 5,49 euro per doos. De M&M’s Chills zijn vanaf april verkrijgbaar bij de Belgische retail en in de Belgische bioscopen. De lancering van deze primeur wordt op de Belgische markt ondersteund met een 16 weken durende online video campagne en op sociale media, goed voor bijna 50 miljoen bruto contacten.