Mede dankzij de toename van samenwerkingen met foodretailers kan maaltijdbezorgdienst Deliveroo voor het eerst uitpakken met winstcijfers voor het afgelopen halfjaar.
Niet enkel supermarkten
Steeds meer consumenten laten niet alleen maaltijden, maar ook de boodschappen aan huis bezorgen door koeriers van Deliveroo. De Britse bezorgdienst zag de eerste zes maanden van dit jaar het aantal orders met 2% stijgen naar 147,4 miljoen. De bruto transactiewaarde steeg met 6% naar 3,7 miljard pond (4,3 miljard euro), de omzet groeide met 2% naar 1,02 miljard pond (1,2 miljard euro). Een mijlpaal is vooral het winstcijfer van 1,3 miljoen pond (1,5 miljoen euro): een jaar eerder bedroeg het verlies nog 82,9 miljoen pond (96 miljoen euro).
De goede cijfers zijn voor een belangrijk stuk te danken aan de groeiende samenwerkingen met supermarktketens en met andere retailers. De boodschappencategorie is nu al goed voor 14% van de totale transactiewaarde. De Deliveroo Shopping-service sluit meer samenwerkingen af met retailers: niet alleen met supermarkten, maar recent bijvoorbeeld ook met de Britse doe-het-zelfketen B&Q en beautyretailer The Perfume Shop. In België bezorgt Deliveroo sinds kort ook de boodschappen vanuit de Carrefour Hypermarkt in Oudergem.