Een jaar na de lancering van ‘Mijn Albert Heijn Premium’, de abonnementsformule van supermarktketen Albert Heijn, heeft de service bijna 600.000 leden. Opvallend: abonnees kopen meer biologisch.
“Meer synergie”
Deze maand bestaat ‘Mijn Albert Heijn Premium’ precies één jaar. De abonnementsformule van Albert Heijn geeft klanten recht op bijkomende kortingen – al moeten ze voor het lidmaatschap wel betalen – en versterkt het ecosysteem van Ahold Delhaize. Vandaag zijn er bijna 600.000 Premiumklanten.
Albert Heijn was de eerste supermarkt in Nederland met een ‘omnichannel’-abonnement voor klanten, dat shoppers zowel in de winkels als online kunnen gebruiken. Vergelijkbaar met het Prime-lidmaatschap van Amazon, zijn er voor de leden extra aanbiedingen, zoals vijf bijkomende Bonus Box-aanbiedingen en 10% korting op biologische producten. Premiumklanten besteden bijgevolg gemiddeld 25% meer aan biologisch assortiment.
Abonnees krijgen bovendien korting op de abonnementsformules van zustermerken: Select van Bol.com en het Club Gall & Gall VIP-membership. Veel klanten maken daar volgens AH gebruik van, waardoor “steeds meer synergie ontstaat tussen de merken van Ahold Delhaize” in Nederland. Om het eenjarig bestaan te vieren, kunnen consumenten het abonnement nu een maand gratis uitproberen.