Beyond Meat en PepsiCo hebben samen The PLANeT Partnership opgericht. De joint venture zal nieuwe plantaardige snacks en dranken verkopen. Financiële details werden niet bekendgemaakt.
The PLANeT Partnership
Beyond Meat, bekend om zijn vleesvervangers, en dranken- en snackgigant PepsiCo gaan samen snacks en dranken met plantaardige vervangingsmiddelen creëren, produceren en verkopen. Beide bedrijven hebben daartoe The PLANeT Partnership opgericht. Dat meldt CNBC.
De samenwerking geeft Beyond Meat, een relatieve nieuwkomer in de voedingswereld, toegang tot de productie- en marketingexpertise van PepsiCo voor de ontwikkeling van nieuwe producten. PepsiCo van zijn kant kan zijn investering in plantaardige producten, die globaal steeds belangrijker worden, verdiepen, terwijl het samenwerkt met een van de topspelers in de markt van vleesvervangers.
“PepsiCo is de ideale partner voor ons in deze opwindende onderneming, die een wereldwijd bereik en belang heeft”, verklaarde Ethan Brown, CEO van Beyond Meat. Over de financiële kant van de zaak is niets bekend.
VN-doelstellingen
Het partnerschap helpt PepsiCo ook bij het bereiken van zijn duurzaamheidsdoelstellingen. Vorig jaar ondertekende het bedrijf de belofte van de Verenigde Naties (VN), waarin het zich verbond tot wetenschappelijk onderbouwde emissiereductiedoelstellingen. Uit een rapport van de VN uit 2019 blijkt dat het voedselsysteem verantwoordelijk is voor 37% van de uitstoot van broeikasgassen. De afgelopen jaren heeft de snackgigant ook geprobeerd om de hoeveelheid suiker in zijn producten te verminderen en gezondere snacks en dranken aan zijn portfolio toe te voegen.