Beerwulf, een Nederlandse onlineverkoper van speciaalbieren, trekt naar vijf nieuwe landen. De webshop breidt uit richting Italië, Oostenrijk, Portugal, Spanje en Zwitserland.
Verdubbeling afzetmarkt
Beerwulf verdubbelt zo het aantal landen waarin de webshop actief is: er komen vijf nieuwe markten bij voor de bierspecialist, bericht Twinkle. Tot nu toe is de Nederlandse start-up actief in België, Duitsland, Frankrijk, Nederland en het Verenigd Koninkrijk.
Wanneer de lanceringen precies gepland zijn, is evenwel niet bekend. Marketingtopman Marc Scholten liet eerder al weten dat het verdere expansie op het oog had, naar een ‘shortlist’ van landen die de formule had geselecteerd op basis van verschillende criteria. Met name de logistiek, de markt voor speciaalbier en de “positie van speciaalbier in de totale alcoholconsumptie” zijn daarvoor in overweging genomen.
Beerwulf vergroot ook zijn markt door zich te koppelen aan The Sub, het thuistapsysteem van Heineken. Dat systeem is vandaag al te krijgen in de nieuwe markten waarop Beerwulf zich binnenkort lanceert. De link met Heineken is geen toeval, want de biergigant heeft een belang in de onlineverkoper.