‘Bockor’ wil verkoop met 25% vergroten
De bieren van Vander Ghinste, die nog beter bekend is onder zijn vroegere naam Bockor, werden al door Bavaria ingevoerd, maar de Nederlandse brouwerij gaat de producten van zijn Belgische branchegenoot nu sterker promoten. Die grotere commerciële slagkracht moet de omzet een boost geven. De brouwer uit Bellegem hoopt door de samenwerking zijn verkoop er met een kwart te verhogen.
Eenzelfde operatie zet Bavaria overigens op voor de bieren van het Duitse Ayinger, waarvan het de witbieren actiever gaat promoten. De exclusieve overeenkomsten met Vander Ghinste en Ayinger moeten Bavaria toelaten om zijn aanbod aan speciaalbieren uit te breiden. Samen met de alcoholvrije bieren vormen die immers het snelst groeiende segment van de biermarkt in Nederland.
Bavaria is zelf goed voor een jaarlijkse productie van 6 miljoen hectoliter, waarvan 65% bestemd is voor de export naar ruim 120 landen. Het bedrijf boekt een omzet van zowat 400 miljoen euro. Vander Ghinste is een paar maten kleiner: de familiale brouwerij haalt een volume van zowat 85.000 hectoliter, goed voor een omzet van 17,4 miljoen euro.