Tweehonderdste verjaardag voorbereiden
De 46-jarige Andrien zal zich vooral bezighouden met het dynamiseren van de bestaande merken van de groep. Daarnaast staat zij mee in voor de ontwikkeling van de verkoop van de premiumproducten die Laurent-Perrier op de markt brengt naar aanleiding van de tweehonderdste verjaardag van het merk.
De directie zegt verheugd te zijn met de komst van Axelle Andrien. Het champagnehuis bekleedde al een sterke positie op de Belgische markt, en mede door Andriens “professionaliteit en gedegen kennis van de markt” hoopt Laurent-Perrier deze positie te kunnen consolideren. Volgens de onderneming zal “haar passie voor het product bijdragen tot een nieuw elan, passend in de waarden en de globale strategie van het bedrijf”.
Relaties met retail speerpunt
Belangrijk is ook dat het bedrijf meent dat Andrien dankzij haar expertise de samenwerking met de verschillende distributienetwerken zal vergemakkelijken. De nieuwe topvrouw kan immers bogen op een lange ervaring in de sector: Andrien was sinds 2010 sales manager bij het Belgische Spadel. Voordien bekleedde zij marketing- en verkoopfuncties bij onder andere LU, Kraft en Warner-Lambert Adams.
Het Franse champagnehuis Laurent-Perrier werd precies tweehonderd jaar geleden opgericht door Alphonse Pierlot. In 1881 verkocht hij het bedrijf echter aan zijn keldermeester, Eugène Laurent, waarna het bedrijf vlak voor de tweede wereldoorlog werd verkocht aan Marie Louise Lanson de Nonancourt. Tot op heden is het bedrijf in handen van die familie.