Een nieuwe retailaanpak bij schoenenfabrikant Ambiorix: naast de eigen vlaggenschipwinkels in grote steden komen er ook ‘flagship corners’ bij bevoorrechte dealers. De eerste twee zijn zopas geopend, in Zemst en Korbeek-Lo.
“Ultieme Ambiorix-ervaring”
Ambiorix verkoopt zijn schoenen via een netwerk van zelfstandige multimerken-winkeliers en heeft daarnaast vier eigen winkels in Antwerpen, Brussel, Gent en Hasselt. Nu innoveert de schoenenfabrikant met een nieuw retailconcept: zogenaamde ‘flagship corners’, waarin alle elementen aanwezig zijn voor een “ultieme Ambiorix-ervaring”: een uitgebreide collectie, bijpassende accessoires en de mogelijkheid voor klanten om hun eigen ‘Personal Pair’ samen te stellen. De eerste twee corners openen in de Carmi-schoenwinkels in Zemst en Korbeek-Lo. Shoppers vinden er een collectie van een honderdtal modellen, een vergelijkbaar aanbod dus als dat in de vlaggenschipwinkels.
“Carmi is al decennialang een belangrijke partner met een ijzersterk concept in Vlaams-Brabant”, zegt Ambiorix-CEO Peter Vavedin. “Het was dan ook voor ons logisch om in de eerste plaats met Carmi samen te werken. Het merk Ambiorix dat comfort, kwaliteit en design in zijn DNA heeft verankerd, past perfect bij de prachtige winkels van Carmi.”
“Ik ben opgegroeid tussen de schoenen en pantoffels in de fabriek van mijn ouders”, zegt zaakvoerder Michel Decremer van Carmi. “Dit betekent dat Ambiorix als Belgische fabrikant een heel speciale plaats in ons hart heeft. Wij zijn dan ook heel fier dat we samen dit project mogen realiseren.”