E-tailer Amazon werkt aan een netwerk van kleine supermarkten voor voedingswaren, waarmee de online gigant ook een grotere voet aan de grond wil krijgen in de voedingsdistributie.
Voeding blijft offline-verhaal
Het concern wil die voedingssupermarkten in de eerste fase wel alleen toegankelijk maken voor klanten van Amazon Fresh en die zich laten toeleggen op bederfbare voeding.
Naast zijn voedingssupermarkten werkt Amazon volgens de Wall Street Journal ook aan drive-ins, waar consumenten hun online gekochte goederen in de koffer van hun wagen kunnen laten plaatsen, schrijft The Wall Street Journal.
Ook drive-ins
Voor heel wat producten is het intussen de gewoonste zaak om ze via het internet aan te kopen en aan huis te laten leveren, maar voor voedingsproducten blijven de meeste consumenten kiezen voor een aankoop via de klassieke winkels. Slechts 2% wordt immers al online gekocht. Bovendien leeft 80% van de Amerikanen op minder dan 2,5 mijl van een voedingswinkel.
In de voedingsdistributie levert de internetgigant tot dusver in een aantal Amerikaanse steden en in Londen nu al verse voeding aan huis via AmazonFresh. De klanten dienen daarvoor een abonnement van 14,99 dollar per maand te nemen, bovenop hun lidmaatschap van Amazon Prime. Analisten verwachten dat Amazon zijn supermarkten zo veel mogelijk complementair gaat willen maken aan die bezorgservice.