Primeur voor ’thuisstad’ Halle
“Vandaag is inderdaad de allereerste Spar open gegaan met het nieuwe logo, waarin ook de signatuur van Colruyt Group discreet maar duidelijk is verwerkt”, bevestigt directeur-generaal Dirk Depoorter van Retail Partners Colruyt Group (RPCG) aan onze redactie. “De komende weken en maanden zullen nog tal van andere vestigingen volgen.” Een einddatum is echter niet voorzien: “Dat gebeurt in samenspraak met elke zelfstandige uitbater apart. En die gesprekken zijn nog volop bezig”, aldus Depoorter.
RPCG, het vroegere Spar Retail, had die vernieuwing van het logo eind november al aangekondigd. Met het nieuwe (dubbele) logo wil Colruyt aangeven dat het zich op lange termijn engageert voor zijn zelfstandige partners. “Dat is een belangrijk signaal. Het toont aan dat de groep Colruyt gelooft in samenwerking met zelfstandigen en dat we hierin samen verder wil groeien”, zegt de RPCG-baas. Daarnaast moet het nieuwe logo de Spar-winkels van Colruyt Group ook helpen om zich duidelijker te onderscheiden van die van Groep Lambrechts, die andere sublicentiehouder van Spar in ons land.
Retail Partners Colruyt Group overkoepelt momenteel ongeveer 410 ‘zelfstandige’ (buurt)supermarkten, waarvan de helft het Spar-enseigne dragen.