Klemtoon op vers
De nieuwe Match is geopend op de plaats van de vroegere Carrefour,
in het Shopping Plaza. De nadruk ligt er op op vers: meer dan de helft
van de totale oppervlakte wordt ingenomen door verse producten.
Marktverse delicatessen worden dagelijks van de vroegmarkt in Rungis
(nabij Parijs) aangeleverd.
Match Food & More wil vooral het verschil maken met een
persoonlijjke service. Zo worden de wokgroentjes versneden en verpakt
terwijl de klant erbij staat. Vis of vlees ziet de klant dan weer naar
wens versnijden achter glas.
“Slechts” 13% non-food
Het is nu afwachten of de Match-hypermarkt zal slagen waar de
Carrefour-hypermarkt faalde. In Het Nieuwsblad toont marketingdirectrice
Sabine Müller zich vol vertrouwen. “We hebben marktonderzoek gedaan,
waaruit blijkt dat er nood is aan een grote supermarkt in Ronse. We
bieden naast voeding en drank een assortiment voor de baby, beauty en
kleine elektro aan. We houden die non-foodafdeling wel bewust op 13% van
de totale oppervlakte.”