Ook discountketen Aldi is nu te vinden op diverse sociale media. “Een logische stap in onze marketingaanpak”, zegt de retailer. De ambitie: een jongere doelgroep aanspreken met interactieve en inspirerende berichten.
Laatste blinde vlek
“Aldi zit ein-de-lijk op social media!” zo kondigt de retailer het zelf aan. De keten lanceert zijn Facebook- en Instagramkanaal onder de accountnamen @aldibelgium en #aldibelgium. Met deze socialemediakanalen vult Aldi de laatste blinde vlekken van zijn marketingstrategie in: “Het is een zeer belangrijke stap voor Aldi”, zegt marketingdirecteur Isabel Henderick. “Sociale media vormen een logische volgende stap in onze 360°-marketingaanpak. Met sociale media zijn we ervan overtuigd dat we onze jongere doelgroep nog beter en sneller kunnen bereiken.” De folder blijft wel het krachtigste marketingkanaal voor de keten, zegt ze.
Volgers van de online kanalen zullen een divers aanbod aan berichten te zien krijgen: de folder en de promoties krijgen een prominente plaats, maar de discounter zal ook inspirerende recepten publiceren en geregeld een wedstrijd opzetten. De aftrap geeft Aldi met de ‘Huggy Bear Challenge’: het is de bedoeling om het bekende berenkoekje van het voorhoofd tot in de mond te krijgen terwijl je jezelf een stevige knuffel geeft.