Om kwetsbare kinderen een hart onder de riem te steken, start Aldi met de verkoop van een brood ten voordele van het Kinderarmoedefonds. Bij het begin van het schooljaar is de lege brooddoos een signaal van kinderarmoede.
Liefdadigheidsactie
Nu het nieuwe schooljaar voor de deur staat, vraagt Aldi aandacht voor het feit dat wel één op de zeven kinderen met een lege brooddoos of een niet-voedzame maaltijd naar de klas trekt. Zes weken lang kunnen de klanten van de discounter een vers “meerkansenbrood” aankopen voor 1,99 euro. “Per verkocht brood wordt er 0,50 euro integraal geschonken aan het Kinderarmoedefonds”, zegt Ruth Broekaert, Manager Corporate Responsibility. “Op die manier willen we een bijdrage leveren in de strijd tegen de kinderarmoede.”
Aldi liet voor de actie speciaal een lichtbruin meergranen tijgerbrood ontwikkelen met een gezonde receptuur, voedzaam en vezelrijk. De liefdadigheidsactie kadert in het duurzaamheidsprogramma ‘Vandaag voor morgen’, waarmee Aldi bouwt aan een betere toekomst voor de natuur en de maatschappij.